Nyförlöst och naket energipåfylld

Efter en helg med Readtreat på Häringe Slott känner jag mig nyförlöst.

S
om ett litet barn med öppna ögon. Som ser på omvärlden med ny blick,stannar upp och kollar in. Naken smått rädd men ändå nyfiken. Lite så. Tänk så passande att jag då råkade raka av mig håret i Fredags natt. Som om mitt inre visste vad som komma skulle.

Slottets magiska atmosfär blandat med nya ansikten att lära känna och sen. Som grädde på moset. Som strössel på glassen. Martina Haag och Denise Rudberg. Carina Nunstedt. Vilka kvinnor! inspirationsfyllde hela mitt svältande inre. Med råd och tips om skrivandet. Om läsandet. Så många skratt.

Maten.

H
ummersoppa,svampsoppa,anka med risotto. Vin och bubbel. Kling i glasen. Ruggigt utomhus,spöklikt men ändå gemytligt inomhus. Kvinnor med glittriga ögon och intressanta saker att säga. Fyllde mina batterier till bredden.

Så jäkla fantastiskt.

A
tt få vara Jessika. Att få vara jaget. Inte bara mamman,frun eller arbetskollegan. Jessika,hejsan så trevligt att träffas. Ja,ta ett glas rött. Du kan göra det här. Ja,man får gå och lägga sig klockan 23 en Lördag. Ansvarslöst strunta i att bädda säng och diska upp efter sig. Slippa.

Men oj,vad konstigt. Hur blir det nu? hur gör man? eget rum. Egen tid. Jahapp. Satt där på dubbelsängen med händerna i knät. Med tystnaden som sällskap. Med fingrar trummandes mot knän och blicken i spegeln. Hej du.
Steg utanför dörren och lät vinden bita mina kinder. Med blicken på en ankdamm. Djupa andetag.




Fick present på rummet.
Av Yourlife. Till mig. En gnutta lyx till någon med tusen sjöars behov. Tack!

Jag behövde detta.

Sen kom jag hem till verkligheten. Där en Lillsessa bjöd på kärlek från två tunna 9-årsarmar. Där pizzor beställdes från den lokala pizzerian. Där två pälsdjur gnolande bad om lite kattmat i skålarna. Med tvättmaskinsrummel och mammaplock. Med en gänglig Tonåring och ett efterlängtat soffhörn.

Energifylld och nyladdad känner jag mig mer redo än någonsin för ordens utmaningar. Att skriva. För vardagens alla kaotiskt fantastiska upp och nedgångar. Jag är redo. Come on!

Så,tack.

Tack Häringe Slott. Tack Yourlife. Tack Martina Haag. Tack Denise Rudberg. Tack alla ni andra underbara kvinnor jag mötte detta intensiva dygn.

TACK!

 

Postat av: Nina
URL: http://ninasskrivarlya.blogspot.com 2010-11-22 / 18:34:27

Men hej! Vad kul att du hittade till mig! Ja vilket dygn vi var med om på Häringe. Riktigt inspirerande, och jag ska försöka ta mig dit i vår igen. Då kanske vi ses. :)



Vilken härlig blogg du har, du är duktig att skriva målande. :)



Nu ska jag lägga till dig i min blogglista så jag inte glömmer bort att besöka dig.



Önskar dig allt gott!

/Nina


Postat av: Pia
2010-11-22 / 18:56:08

Skönt att du verkligen fick ut något gott av helgen!


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?