Vara självständig med fulsnygga muffins



Och med tårna nerborrade i trygghetens vagga,med kärleksfilten över mig inser jag hur jävla bra jag har det. Att leva med mannen som bär skägg,min egen grodprins. Att ha två fantastiska friska ungar under mina vingar. Det är så jävla vackert att hjärtat glöder var gång jag tänker på det. Att känna sig älskad innifrån och ut,att älska tillbaka så mycket att man ibland nästan tappar bort sig själv mitt i all kärlek.

Visst har vi gått igenom ett helvete en gång. Den höstnatten -99,då en dotter i magen dog. Den smärtan kommer jag alltid att leva med,oavsett hur många friska barn som skulle födas under vårt tak. Hon fick namnet Melissa och badar bland stjärnorna nuförtiden. Det var jag,mitt skägg och en underbar son som tillsammans seglade genom den sorgestormen. Vi kom fram till en sluten cirkel den dagen då Lillsessan föddes. Vackrare än den mest hjärtslitande poesi,var det den Augustimorgonen -01.



Sen tänker jag på det faktum att jag måste bli lite mer självständig. Kunna fler saker än roliga lekar och att baka fulsnygga muffins. För att man liksom inte vet hur framtiden ter sig. Aj. Att ens tänka tanken att jag nångång skulle stå där och möta framtiden utan en man i skägg,gör ont. Men sånt är ju viktigt. Att tänka sådär,ifall att så att jag inte står en dag som ensamstående morsa med punka på bilen längs en enslig väg. Inga fulsnygga muffins kan rädda situationen då,oavsett hur goda dom är.

Jag har dock kommit en liten väg. Tömde ur vatten och plockade ur ett plektrum ur tvättmaskinen härom dagen. Skulle ha gjorts med en fnysning för vem som helst kanske,men för mig var det en liten seger som firades med dans på smutstvätten i badrummet.

Kanske vågar jag ta mig an något mer storstilat som att fylla på spolarvätska i bilen nästa gång jag kommer till macken. Efter det är jag nästan självständighetsförklarad.



Petar in ännu en kanelgiffel i munnen,mellan kaffeklunkarna för att bedöva känslan av "tänk om" och fokuserar på här och nu istället.

Här och nu i trygghetsvaggan med kärleksfilten.

Amen.
Postat av: Cherie
URL: http://emneus.blogg.se/ 2010-09-27 / 13:40:35

Dessa förbannade plektrum!!! ALLTID dom som stoppar upp i maskinen - hårnålar och BH:ar i all ära men plektrum....de tar priset!



Kombinationen kycklingmamma med tendeser till dagliga katastroftankar, leder alltför ofta att jag tänker att nåt ska hända Lillen/Lillan i min nu höggravida mage.....trots att man försöker slå bort dessa mörka tankar så finns de där som hjärnspöken... Tänker på er och Melissa! Kram


Postat av: Nillan
2010-09-27 / 21:45:22

Många fina tankar och fina ord. Kommer från en människa som är formad av livets erfarenheter, både härliga och tråkiga minnen. Men minnen är var det är och det kan ingen ta ifrån en.... så forts skriv kvinna!!! :)


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?