Att som lantis vinna biljetter till storslagen Gala på Berns

Jag fick ett mail.

"Grattis! du har vunnit 2 biljetter till Mama Blogg-galan 2010 den 14:e November!"

Oj.

Lilla jag liksom. Till storstan. I tjusiga lokaler,bland tjusighetsmammor som dricker tjusighetsdrycker på ett ytterst tjusigt sätt. Kan tänkas.

Tjusigt.

Jag är inte speciellt tjusig av mig.

Är mer en katthårig-mjukisdress-från-Rusta typ av mamma. Med dammråttor i hörnen och trotsig Lillsessa under vingarna. Med leriga kissetassar på köksbordet,från en pälsboll som just kommit in. Som köper sängkläder på City Gross och dricker kaffe ur IKEA-muggar på REA. Som gömmer rufsfrisyrer i mössa 9 dagar av 10 och inte äger ett enda märkesplagg. Eller jo,vänta nu. Har visst en pyjamas från Victorias Secret,införskaffad på en USA-resa för ett par år sedan. Om jag går ut,väljer jag oftast ställen där klädkod ej existerar. Dit jag kan få komma i vilken trasa jag vill. Helst där tonerna av Metalmusik skrålar från högtalarna.

Hursom.

Nu ska denna lantis släppas in i finsalongen?

Planen är klar. För en kväll ska jag klä och bete mig som en världsvan pingla. Eller åtminstone som en pingla som har jobbat lite på att klä upp sig.

I garderoben hänger klänningen jag budade hem från Tradera.



Med en rejäl tyllkjol,ett par svarta skor och ett par mönstrade strumpbyxor,skulle jag nog känna mig lite tjusig även i en tjusighetslokal. Kanske ett par knallröda strumpbyxor till mina Chucky-örhängen (från "Onda dockan"-filmerna) ? 

Ja.

Lite som Askungen som efter tolvslaget blir sig själv igen,samma sekund hon återkommer till huset på landet,bland kossor,Tonårstroll och trotsig Lillsessa.

För en kväll ska jag pimpa upp mig och känna mig tjusig. Mingla lite världsvant (hur?),dricka bubbel med lillfingret upp mot skyn. Eller ja,jag ska försöka undvika att spilla mingeldricka i decolletaget på Laila Bagge åtminstone. Eller att inte stamma pinsamt om jag träffar på Ketchupmamman.

En lantis på gala alltså?

HURRA!



 
Postat av: rock n roll mamma
URL: http://emis.myshowroom.se 2010-11-04 / 18:35:57

haha..du är för skön och jag tycker att du ska vara dig själv!! det är då du är som bäst!!



alla kan inte vara födda med ett lillfinger upp i skyn..



men klänningen är fin! seså, ta nu på ett par nätstrumpbyxor under och mejka dig som nancy!! dress for succes!!

kram på dig


Postat av: Cissi
URL: http://mammavarg.blogg.se/ 2010-11-04 / 18:57:21

gilla

Men passa inte in för mycket är du snäll? Du är bäst som du är! KRAAAM


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?