En Lördag i berusningen & energins tecken



Gårdagen.

Att dricka rosévin bland vänner, äta kinesisk buffé där kycklingspett i jordnötssås fick agera huvudval för min del. Så otroligt energigivande. Vi diskuterade allt möjligt under solen och skrattade mycket.

1 1/2 karaff senare tycktes läpparna bedövade och sinnet kändes fnittrigt.

Tillsammans gick vi de knappa metrarna till KROM där fler vänner och fler glas rosévin fanns. Hårdrocksmusiken pulserade i lokalen och jag återsåg många jag inte sett sen förr. Då det begav sig. Härligt på alla sätt och vis.

Så jävla skönt att släppa kontrollen,om än för en kväll. Att stå längst fram och headbanga till coverbandet Plantera,såpass att de leopardmönstrade örhängen flög all väg och krossades under ölslumrande hårdrockstrasars fötter. Oh,well. Bjuder på det.

Halv fyra imorse landade jag ett nytvättat ansikte på huvudkudden,medan rummet tycktes snurra. Smått berusad,men med ett leende på läpparna.

Dagen har bestått av raggsockshas,kaffeslurpande och huvudvärksmildrande. Ja och pizza förståss.

Jag behövde detta.

Behövde få släppa på vuxenheten,sminka en nuna och känna mig fin och fri. Så att kommande vecka med ridskola,frukostfix,gympapåsar och mammatjat kan få komma igen utan problem.

Just nu: soffahäng,snickers och iskall cola.
Postat av: Teddy Möller
URL: http://www.lochvostok.com 2010-10-04 / 00:01:15

Armen!


Postat av: Pia
2010-10-04 / 00:05:41

Ja du Jessica det är så skönt att för en gångs skull bara vara där man vill och göra vad man vill. Om så bara för ett par dar eller en kväll. Slippa tänka på sitt proffsiga jag. Instämmer till fullo i dina tankegångar!


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?