INGEN kränker mitt barn mer!



Förbannad.

S
å gruvligt ända-ner-i-tårna förbannad är jag.

Ikväll kom en Lillsessa med stora krokodiltårar och värkande mage till mig. Hon vill inte åka till skolan imorgon då en jämnårig (9 år) kille på skolan hotat att döda henne. När hon berättade för fröken som i sin tur sade åt honom,så åkte Lillsessan på en knytnäve i magen senare då hon satte på sig skorna i hallen.

En knytnäve för att hon "skvallrade".

Skolan har inte hört av sig till oss,varken via telefon,e-mail eller ens en fjuttig liten lapp!

Och jag får så mycket sorg i hjärtat och svid i magtrakten och argkänslor som kokar. För att en Lillsessa med blont hår och rosa glasögon ska behöva bli utsatt på detta sätt. För att hennes bror hade problem innan vi bytte skola åt honom och för att jag själv har minnen av att vara mobbad under 3-4 år. Kan vi bryta den här trenden nu,tack?!

Det får fanimig vara nog nu!

F
ram för nolltolerans i skolorna! fram för okejandet av att inte passa in i mallen! Alla ÄR inte likadana,men ingen jävel ska behöva bli kränkt på grund utav det! Och föräldrar ska ALLTID bli informerade. ALLTID! agera på en gång! om barnet el barnen inte slutar,hör man inte av sig till alla berörda föräldrar då? (den här pojken har varit taskig förut genom knuffar och spydiga kommentarer)

Jag lämnar över ansvaret hos vuxna människor när mina barn åker till skolan och jag ska kunna lita på att mina barn inte blir kränkta då!  

Imorgon stannar min lilla fågel hemma. Imorgon åker jag och mannen med skägg till skolans rektor och tar ett ordentligt snack. Jag VÄGRAR släppa iväg min dotter till skolan innan det sker en ändring. Nolltolerans!

Fan vad jag gråter. Krokodiltårarna släpps fram när Lillsessan har somnat. Hjärtat blöder och magen värker. För alla barn som utsätts. För mitt ena syre som gråter. Jag vill ta över smärtan,för jag vet hur ont den gör. Och det smärtar så förbannat att även hon ska behöva bli utsatt. Fan också! 

Nu jävlar blir det ändring!



Älskade underbara dotter.

Vi går genom eld för din skull,det ska du veta. Torka dina tårar min prinsessa. Vi är ett team och den här stormen tar vi oss igenom tillsammans. Låt mig och din pappa vara din flytväst och den trygga famnen. Låt oss styra ut ur dimman och bort från monstren. Vi letar upp solen åt dig. Vi kommer att få dig att le igen.

Ingen kränker mitt barn mer!

Postat av: MonasUniversum
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com 2010-10-15 / 06:40:10

Fy fan i HELVETE vilke jävla liv jag hade ställt till. Go for it girlfriend.



Och så njuter vi av kvällens händelse!


Postat av: Cissi
URL: http://mammavarg.blogg.se/ 2010-10-15 / 07:05:46

Vad jag älskar dig och Teddy för hur ni hanterar det här! Tänk om alla föräldrar till utsatta barn kunde backa upp på det här sättet! Kramar i massor till er!


Postat av: Chrissan
URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com 2010-10-15 / 09:30:03

Fy faan!

Barn kan verkligen vara elaka!

Stå på er!

Kram


Postat av: Lisa
2010-10-15 / 10:04:32

Tragiskt att det inte finns ett bättre skyddsnät i skolan. Våra barn spenderar trots allt mer tid där än i hemmet. En stor fet pekpinne rätt upp på dem!!


Postat av: Isa
URL: http://isas.blogg.se/ 2010-10-15 / 10:17:04

Barn kan vara SÅ elaka att man inte tror att det är sant. Tack och lov har vi en bra skola till vår skoltjej och de agerade direkt när det behövdes (visserligen efter att jag hade blivit rosenrasande och stormat in på rektorns kontor som en furie, men de hade förmodligen gjort det ändå..).



Ni gör helt rätt!! Barnen ska känna sig trygga i skolan och det är alla vi vuxna som ska se till att det blir så. Hoppas att det ordnar sig!


Postat av: Cherie
URL: http://emneus.blogg.se/ 2010-10-15 / 10:18:18

Åhh skickar stora kramen!! Du vet ju hur vi haft det på dagis precis för ett tag sen - det var ju i "miniformat" om man jämnför med detta! Men mammavärken i magen och krokodiltårarna är detsamma, fy FAN vad jobbigt det är!! Som sagt, STOR KRAM till er alla! (Speciellt till Nova faktiskt!)


Postat av: fatima
2010-10-15 / 16:46:35

snubblade in på din blogg, oj vilka toppenföräldrar, ni gör verkligen så rätt så rätt, och ni lär er dotter 1) skillnaden mellan rätt och fel och 2) mamma och pappa ställer ALLTID upp för dig

(för att se ngt "gott" i allt detta jättejobbiga!) Lycka till!


Postat av: Cia
2010-10-15 / 19:29:46

Fina fina kusin! Det gör verkligen ont att läsa... Hoppas mötet gick bra och att de tar er på allvar. Håller alla tummar för er alla! Största kramen till familjen <3


Postat av: Pia
2010-10-15 / 21:29:20

Ni e så bra Jessica! Det värmer i hjärtat när man läser hur ni backar upp på stört och gör allt för att lilla Nova ska slippa plågan...Fy fan för mobbning!!! Hoppas nu skolan tar itu med eländet! Och fina Max som visar på sitt sätt att han finns där för henne:-) Sänder en varm myskram till lilla prinsessan!


Postat av: pezze
URL: http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se 2010-10-15 / 23:01:36

vad jag blir trött på dessa idioterna som diggar mobbing!!! :(

suckar

hoppas tösingen mår bättre idag... :)


Postat av: Malla
URL: http://www.monstermalla.se 2010-10-16 / 08:52:56

Förrlåååååt att jag är seg! Du får tummar och pepp och heja heja i efterskott istället :S

Hoppas det gick bra och att dottern mår bättre.

Måste läsa ikapp lite


Postat av: Sus
URL: http://susolsson.blogspot.com 2010-10-16 / 11:06:44

Så klart att du inte kom igår då jag läser detta.

(synd, men det kommer fler tillfällen)

Stå på er!

//Sus


Postat av: ROCK N ROLL MAMMA
URL: http://emis.myshowroom.se 2010-10-22 / 11:00:52

vilka elaka barn det finns!!! det gör så ont att läsa att det ska gå till såhär i skolan. barnen ska vara trygga där.



förra året hände ngt liknande min dotter. hon blev sparkad och slagen flera dagar innan hon vågade berätta! jag visste att ngt var fel då hon alltid älskat skolan men nu grät varje dag o inte ville gå. hon hade ont i magen.



nu är de killarna punkmarkerade på rasterna av lärarna och friden är åter tillbaks här hemma.



jag hoppas innerligt att det blir så för er lilla tjej också!!!!


Postat av: Jeanette
URL: http://zcrollans.blogg.se/ 2010-10-23 / 14:41:44

Önskat att jag hade en mamma som du !

Fantastiskt bemötande i en svår situation.

Starkt och bra jobbat! Gillar din inställning och ditt sätt att beskriva ger orden känslor.


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?