Inte som alla andra barnfamiljer kanske

Vi är en familj där kreativitet är en levande nerv.

Vi har mig som älskar ordens kraft som kommer ur skrivandet. Jag älskar även teatern och filmens värld. Både att agera själv,men även att se.

Min man med skägg är musiker ända ut i fingertopparna. Som 3-åring började han trumma på grytlock och hinkar och än idag kan han vakna mitt i natten av ett gitarrriff som vill leta sig ut i fingertopparna. Han lirar i tre band och arbetar även med musikproduktion.

Vårt Tonårstroll är en fantastisk tecknare. Hans fantasi får honom att utveckla underbara små karaktärer på ritbordet. Sen är hans främsta intresse tv-spel och drömmen finns hos honom om att en dag få arbeta med detta.

Lillsessan är en liten stjärna. Sång och dans några utav hennes starkaste karaktärsdrag. För henne är scenen en naturlig plats. Att få synas och höras en utav hennes favoritsysselsättningar.

I vår familj är kreativitet och frihet att utforska den en självklarhet. Jag är hellre en oläst manusförfattare som är sann mot mig själv,än någon som begraver mina drömmar för att tjäna pengar.

Självklart föll det sig rätt naturligt då att Tonårstrollet hängde med sin far på musikvideoinspelning utav bandet F.K.U (Freddy Kruegers Underwear). Ett thrashmetalband där mannen med skägg lirar trummor.

Sonen fick leka en thrashälskande zombie medan mannen med skägg vevade trumpinnar like crazy.


Mina kärlekar,back stage på musikvideoinspelningen. Foto: Soile Sirtoila

Och resultatet?

Twitch of the Thrash nerve!



Så vi är kanske inte som alla andra.

Men vem fan vill vara det?
Postat av: Cissi
URL: http://mammavarg.blogg.se/ 2010-10-31 / 00:34:46

Att vara unik. Det är det fina i kråksången...



Och du, det känns bra att veta att du finns.

Jag har en kamp med mig själv just nu. En kamp jag inte riktigt klarar att dela med mig av. Inte ännu iaf.

Men jag är glad att du finns där ute... <3


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?