Nödbroms sökes



Tiden.

Den flyr så snabbt och jag hinner nästan inte med. Ser på mina barn och blir nästan rädd. Vadd hände? de klarar så mycket själva och själv står jag här och försöker balansera på kanten. Rätt vad det är flyttar de hemifrån och får egna barn. Egna liv.

Ett Tonårstroll som kämpar med betygen inför vårens gymnasieval och en Lillsessa som snart börjar 4:e klass. De var ju nyss små blöjbeklädda bebisar,fullkomligt beroende av min och deras pappas omvårdnad. Med en blinkning kunde de plötsligt ta egna steg,knyta sina egna skor och ta egna beslut. Egna val. Deras val,inte mina.

Vill liksom bromsa tiden,för jag hinner inte med. Det känns som att de är någonstans där framme,fullkomligt upptagna med att växa. Själv springer jag efter och försöker hinna med,ta ett kort,uppleva med dom.

Ibland kan en mamma behöva en nödbroms att dra i,för att hinna med. För att fylla på mammalagret av kramar,nacksniff och att uppleva här och nu. För att få ner flåset. Djupa andetag.

Så jag famlar efter nödbromsen. Vill slita tag i den så hårt jag bara kan. Ropa stanna.

Tiden...
Postat av: Cherie
URL: http://emneus.blogg.se/ 2010-10-05 / 10:23:19

En sladdis kanske?? Tänk vilka fikor vi skulle kunna ta....lunch på Ikea....promenader i solen med barnvagnarna! Kör på´ba! =) Kram


Postat av: Pia
2010-10-05 / 11:24:36

Jo så är det nog Jessica. Livet springer på och vi försöker hinna med. Inte så lätt alla gånger men man kan bara försöka att vara närvarande när man behövs och lindra fall ibland när dom klättrat för högt och det min vän får man göra hela livet för dom är alltid ens barn.=)


Postat av: Att se livet från solsidan
URL: http://blogg.mama.nu/tassen1/ 2010-10-05 / 15:55:36

Hej!



Fint skrivet. Har själv en tonåring, som kämpar på med sina betyg...



Kul med en ny blogg, välkommen in till mig//Anna


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?