En vardag i färg

Ett totalt mörker när klockan ringer,en kopp av brunt kaffe att sparka igång medvetandet med.

En Lillsessa med blonda lockar,mumsar gula majskorn och en kopp varm choklad. En son med blekbruna rostmackor i munnen och kolsvarta kläder på kroppen. En svartvit tjockiskatt att kliva över med tröttmosiga steg.

Ut till en silverfärgad Pajero som tar med mamman och barnen längs en brungrå grusväg,denna grådaskiga morgon. Lämnar en Lillsessa med rosa ryggsäck,vid den röda träskolan och mina blå ögon ser henne möta en kompis med spring i benen.

Tillbaka till bilen,där ett Tonårstroll väntar. Ut på vägen,möter ett färgspektrum av bilfärger.

Väl framme vid högstadieskolans rostbruna fasad kramas vi hejdå och jag ser min svartklädde lufs till son linka fram över daggvått grönt gräs.

Bort från skolan,ut på vägen. Passerar höstgula lövträd,en röd traktor och en grön buss.



Följer vita pilar och passerar gröna trafikljus.



Sjunger med i Iron Maidens "Fear of The Dark". Skruvar upp ljudvolymen och öppnar fönstret vid rödlysets brinnande sken. Vill att hela världen ska höra denna fantastiska låt.

Lämnar stadens trafikerade vägar. Tillbaka ut på landet där brunvita kossor förnöjt idisslar på klargrönt gräs. Möter en cyklist i illrosa cykelhjälm och vi hejar på varann som man gör på landet,oavsett om man känner varandra eller ej.

Stannar bilen och fotar gulbruna lövträd mot regngrå skyar.




Ser en minibyggnad ensamt stå i grådasket,med trasgul fasad och en gammal röd ljusstake i fönstret. Den ser så ensam och sorgen ut,att jag känner mig tvungen att fota den.



Väl hemma vid en grå grusväg,under en grå himmel,där vårt gråa hus står kräver mina ögon lite färgprakt. Jag vänder mig till växterna och fotar på.







Jag öppnar den klarblå dörren och kliver in.

Nu kan dagen börja!
Postat av: Helena
2010-09-27 / 10:36:50

Har sagt det förr - säger det igen; underbart att läsa det du skriver!!!!


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?