kärlek i siden och med frasiga kanter



En familjepaj med frasiga kanter på en spis,var resultat av hela familjen teamwork. En äppelpaj med smak av paradiset.

Tonårstrollet och Lillsessan plockade äpplena i trädgården. Jag och Lillsessan stökade ner ett helt kök med smuldeg och karamelliserade äpplen. Mannen med skägg stod för den högljudda njutningen som ekade över bondens koblajefält.

Också Leyla förståss. Kvinnan med magiska kunskaper kring bakningens fantastiska värld. Ja,hon med rådjursögon som ler in i kameran med mjöliga fingrar på tv4 plus,eller nåt liknande. Kvinnan vars bakbok,är lite utav en helig bibel här hemma. Min relation till bakboken är nästintill erotisk,då jag ser framför mig underverk att bjuda på varje gång jag öppnar denna bok. Denna Pandoras box. Dreggel i mungipan vareviga gång.

Så ett tack till Leyla,vars recept jag snodde. Tack fru bakdrottning!

Men iallafall. En kärlekskaka bakade vi ikväll.

Appropå kärlek.

Jag har funnit en tapet som har letat sig in i hjärtats rundade kanter. Ser framför mig en vägg med dessa sidenbokstäver i min blivande skrivstuga. Författaren i mig darrar av upphetsning. Ordälskarinnan i mig brister ut i en kärleksorgasm. Sidenbokstäver och pärlemorbakgrund. Ack...



Både kärlekskaka och förförelsevägg.

There´s to much love in this room!
Postat av: Alessandra
URL: http://alessandra.se 2010-09-29 / 11:11:30

Äppelpaj = det bästa som finns!

Fin tavla, vart har du hittat den?


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?