Välkommen 2011




Hej 2011.

V
i är lite nya inför varandra och inte lika tjenis som jag blivit med 2010 och innan du hör det från någon annan: Jag gillar inte 2010 särskilt mycket. Tycker faktiskt att det året kan få gå och gömma sig under en sten rätt ute i mörka skogen någonstans. 2010 sparkade av sig skorna i hallen och stökade till våra liv så förbannat mycket att det var ren tur att vi överlevde allihop. Han klev in, förstörde och lämnade oss i sticket med en stank. Inte så konstigt att man surar till då,

Men jag vill inte att du ska tro att jag är en bitter jävel nu. Jag vill snarare kalla mig för en överlevare med naggade kanter. Lite som någon som har kastats ut för ett stup med pannan före och slagit sig rejält och borstar bort gruset innan hon tar sig upp igen. Lite så. Ger inte upp i första taget.

Jag vill gärna be dig om en sak. Att du slår igång det nya året sådär lite varsamt. Låter mig få landa i lugn och ro, med hela känslan att börja om på nytt. För om du gör det, då kan jag lova dig dyrt och heligt att jag snabbare tar mig upp igen. Upp, fram och med ett leende på läpparna.

Sen vill jag att du ger min familj samma schyssta treatment. För utan dom, har jag ingenstans att gå. Då sniglar sig stegen bakåt och såren varar sig som tusan. Vore ju förbannat trist om du skulle börja ditt arbete med kletigt variga spår efter en trasig tanta som mig, visst?

Jag vet att jag grät en smula dina första skälvande minuter, när jag stod där med familjen och skålade. Men du ska veta att det var tårar fyllda med hopp och tacksamhet för familjen. Tårarna lämnade sorgen över det vi förlorat och välkomnade nyfikenheten över det du kommer att ge oss framöver.

Jag välkomnar dig 2011. Var snäll och stöka inte till alltför mycket...

Postat av: Moster Mjölgumpa
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com 2011-01-01 / 09:21:21

Gott nytt år! Jag tror och hoppas att 2011 kommer att behandla er lite varsammare för otrevligare uppsyn än 2010 kan han ju inte ha.


Postat av: Cissi
2011-01-01 / 13:43:46


Postat av: Cissi
URL: http://mammavarg.blogg.se/ 2011-01-01 / 13:46:43

Fan vad bra du skriver Jess! Önskar dig ett underbart 2011! <3


Postat av: Sandra
URL: http://Sandrita.myshowroom.com 2011-01-03 / 12:26:00

Jag grät också vid tolvslaget där jag satt på huk under fyrverkerierna med ett barn på varje knä.. Och jag gråter en skvätt nu när jag läser.. Vi verkar vara många som minns 2010 med smärta, fast Såren har orsakats på olika sätt. 2011 bara måste vara snäll nu! Det har jag bestämt. Så det så.


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?