Där syret bor,hittar du oss (foton)



På stenarna vid vattnet berättade vi hemlisar endast barken på träden fick höra.



Härmade trädens jättelika rötter som omfamnade varann.



Våra leenden med höstrosiga kinder,lyste ikapp med solen.



Bjöd getterna på färgglada löv och skrattade ikapp när vi fick "-Näää", till svar.



Gick längs stigar där hon fick leda och jag följde. Petade pinnar i barkhål och undersökte lövgömmornas hemliga plats. Vi kissade i det fria och fick myggbett i pannorna,med fortsatt fåniga leenden på läpparna.



Djupa andetag tog jag för att fylla upp det sinande förråd som fanns inom mig. Likt ett hungrigt barn vräkte jag i mig av all energi som Fru Svea bjöd på. Med ögon blanka av kärlek såg jag min fantastiska dotter njuta av naturens underverk.

Hallelujah, jag kan andas igen.
Postat av: Pia
2010-10-10 / 20:32:32

Låter helt underbart!


Postat av: Therese
URL: http://jade.se/reseguide/bangkok 2010-12-01 / 18:07:39

Tycker mycket om det du skrev! Roligt att se lite schyssta grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om hela tiden. ;)


Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?