Måndagsfras

Måndag.

Vaknar med ett ryck av larmets gälla signal i mörkret. Måndagskänslan kryper tätare inpå,när mina nakna fötter möter iskalla golv. Fumlar mig fram mot trappan,med två pälsdjur i hasorna. De gnolar hoppfullt efter mat och får mig nästan att snubbla i trappan.

Passerar skrivbord,rundar hörnet med dödskalleskåpet och kliver in i ett tyst kallt kök. Tasstrampet bakom mig,som stryker mina ben förföriskt. "- Mat nu? snääälla?"

Kattmatsklånket i skålarna och snart har jag två pälsdjur som tackar mig med kurret.

En blick på termometern utanför fönstret berättar att det är nollgradigt och jag skyndar mig att täcka mina nakna fötter i raggsockornas värmande struktur. Hasar sedan ner och hämtar dagens första kaffe.

Tillbaka uppe i hallen,möts jag av två pälsbollar utfläkta över golvet. Proppmätta kattmagar upp mot taket och lata gäspningar innan sömnen hälsar på.

Förbereder frukost,plockar fram långkalsonger och vantar. Diskar upp gårdagens kvällsfika innan jag trött slår mig ner vid köksbordet. Mina frusna fingrar greppar kaffekoppen och strupen möter morgonens första kopp kaffe.

Strax väcker jag ett bängligt Tonårstroll och en Lillsessa med en gloria av hår på huvudkudden.

Men först,kaffe.

Godmorgon.
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?