Ikväll händer det!



Jag kände en saknad efter något.

En saknad efter vänner,som jag alldeles för sällan tar mig tid till att träffa. Jag har så många otroligt fina människor omkring mig. Både vänner och familj. Som jag saknar.

Sen kände jag att jag ville göra något.

Vissa börjar dansa,andra tränar eller något annat för att blåsa lite energi till ekorrhjulet som vardagen kan kännas som.

Själv har jag ett stort intresse: Böcker.

Att ge sig in i bokens värld och släppa verkligheten en smula är något underbart. Hur man upplever en bok kan ju variera något enormt från människa till människa. Det kan innebära intressanta diskussioner,kring en och samma bok. Hur skulle man kunna få tiden till både och?

Då kom jag på det. En bokklubb!

Att äntligen få träffa vänner och familj. Lite tända ljus och thébuffé. Gräva ner diskussionerna i djupa eller höga prat kring en bok vi alla ska läsa.

Ikväll ska vi ha första träffen.

Ikväll ska första bokvalet annonseras och sedan blir nästa träff om en månad.

Magen spritter av förväntan och hjärtat dansar av glädje över att få träffa några utav alla fina omkring mig. Lite nervös är jag allt också.

Jag hoppas verkligen att Bokklubben blir precis så lyckad som jag hoppas. Att så många som möjligt kan komma och att vi får fina diskussioner kring dessa böcker.

Ikväll lägger jag ut månadens bokval,så kan de av er som vill vara med och sedan säga vad ni tyckte om boken om en månad.

Vad sägs om det?
Kommentera här!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?